In het kader van de activiteiten van de Dienst voor Preventie van Volwassenen heeft de sector Tewerkstelling tot taak elke persoon die financiële steun krijgt van het OCMW, in staat te stellen om in de best mogelijke omstandigheden toegang te krijgen tot de arbeidsmarkt.
In samenwerking met de team- en projectmanager en de coördinatie van de sector Werkgelegenheid is hij/zij verantwoordelijk voor het onderzoek van de dossiers die worden opgesteld door de integratieagenten van de sector Werkgelegenheid.
Hij/zij draagt bij tot de goede werking van de sector Werkgelegenheid en draagt de waarden van een kwaliteitsvolle openbare dienst uit door kwaliteitsvolle dienstverlening en een hoog niveau van samenwerking binnen de instelling te bevorderen.
analyseren van de dossiers van de integratieambtenaren van de sector Werkgelegenheid voordat zij aan het Comité worden voorgelegd
assisteren bij moeilijke dossiers
beantwoorden van vragen van werknemers over de SPI-situatie van gebruikers
personeelsleden adviseren
het volgen van technologische/regelgevende ontwikkelingen (beslissingsregelingen, enz.);
de communicatie tussen de verschillende actoren die betrokken zijn bij de situatie van de gebruikers van overheidsinformatie bevorderen en in stand houden
het bijwonen van teamvergaderingen
het geven van duidelijke, precieze en passende aanwijzingen en/of uitleg over de dossiers
problemen in de dossiers signaleren en rapporteren en oplossingen voorstellen
het zorg dragen voor een goed beheer van de informatie en documenten die nodig zijn voor een goede vervulling van de taken van het ambt
Vereist diploma: alleen sollicitaties van houders van de volgende diploma’s worden in aanmerking genomen, namelijk
Bachelorsdiploma in Maatschappelijk Werk
Bachelorsdiploma in psychologie
Diploma hoger onderwijs in sociaal-professionele integratiebegeleiding
Kennis (theoretisch, reglementair...):
Beroepservaring hebben op het gebied van PCSW en/of Socio-professionele Integratie;
Moedertaal Frans / Nederlands en kennis van de andere landstaal Frans/Nederlands.
Praktische/ technische/ functionele vaardigheden:
Vermogen om voorstellen te doen en innovatieve methoden en praktijken te ontwikkelen in het kader van het project door een oplossingsgerichte aanpak te integreren
Schrijfvaardigheid
Vermogen om relevante informatie doeltreffend te onderzoeken en door te geven
Vermogen om het werk te organiseren volgens prioriteiten en instructies
Vaardigheid in kantoorautomatiseringsprogramma’s (Word, Excel, Outlook, enz.)
Actief luisteren en dialoog
Eerbiediging van de hiërarchische structuur en procedures
Vermogen om samen te vatten
Initiatief nemend en anticipatief
Handelend met integriteit en professionalisme
Vermogen om in een team en netwerk te werken, samen te werken
Weerstand tegen stress en zelfbeheersing
CBD hernieuwbaar tot 31 december 2021, Voltijds.
Gelieve uw CV en uw motiveringsbrief vóór 25/07/2021 te sturen naar het volgend adres :
job5 chez cpasstgilles.brussels
met in het onderwerp vermelding van onze referentie "RECRUT 226" aub.
Enkel de kandidaturen die deze instructies respecteren zullen in aanmerking genomen worden.
Enkel de weerhouden kandidaturen zullen gecontateerd worden.